Multimédia az oktatásban-Podcast


Ez volt az a feladat, amitől a lehető legjobban tartottam az egész félév alatt. Nagyon szeretek ilyeneket hallgatni, de az , hogy én beszéljek, vagy ne adj insten én szerepeljek egy videóban az rendkívül távol áll tőlem. Reménykedtem benne, hogy lesz egy altenatíva erre, de nem volt sajnos, így kénytelen voltam megcsinálnin. Nem volt annyira szörnyű érzés, mint előtte gondoltam, hogy lesz. A telefonomra már le volt töltve az Anchor app, mert azt amúgy is használom, így azon keresztül vettem fel és szerkesztettem meg a kis mondandómat. Elpróbáltam sokszor, hogy a lehető legtermészetesebben beszéljek, ennek ellenére a természetesség egy halvány csírája sem hallatszik a feladatban. Szintén előkészítésképpen jobban körbejártam a témát, hiteles forrásokat kerestem hozzá, és megírtam a kis beköszönő szövegemet is. Az elbúcsúzásnál először megpróbáltam imprózni, de mivel az rettenetes lett, ezért inkább azt is megírtam előre. Aztán csak megnyomtam a record gombot, és már mehetett is a duma.
Az én kis szösszenetem-ami mostmár tulajdonképpen olyan, mintha a gyerekem lenne- a Notre-Dame leégéséről szól. Olyanná kell-e jjáépíteni, mint amilyen eredetileg volt, hogy valami újat kell kreálni? A cikkben, ami a hanganyagom alapjául szolgált, két építész mondja el egymással eltérő véleményét. Azért választottam ezt a témát, mert ez nagyon aktuális, és ráadásul ma van a tragédia első hónapfordulja, másrészt teljes mértékben passzol a francia szakomhoz is.
Így visszatekintve úgy gondolom, hogy az idegennyelvi kompetenciáimat mindenképpen fejlesztette ez a feladat, mert gyakoroltam a helyes hangsúlyozást idegen nyelven is, és minden bizonnyal a technológiai kompetenciáimat is, mert sosem csináltam ilyet előtte.
Ezt a podcast dolgot a leginkább úgy tudnám elképzelni egy iskolai feladatként, hogy a diákoknak érvelniük kelljen egyik vagy másik oldal mellett, akár ezzel a témával kapcsolatban is, akár egy bármilyen másik éppen aktualitást élvező dilemmánál is. Ez feljesztené a beszédkészségüket, és mivel gondolom ők is megírnák előtte a mondandójukat, így a nyelvhelyességüket is. Két nyelvszakos tanárként el tudnom képzelni ezt mind a két szakomnál, habár szerintem ezt minden áldott bejegyzésemben elmondom.
Szóval akkor, konkretizáljuk a dolgokat.
Célcsoport, korosztály, létszám: 12. osztály, 18 évesek, 20 fő
Fejlesztendő tanulói kompetenciák: technológiai és idegen nyelvi kompetenciák
Elsajátítandó tananyag: véleménynyilvánítás, vita
Feladatkiírás, teendők: Hallgassátok meg a fenti podcastot! Ti melyik építésszel értetek egyet és miért? Csináljatok egy 3 perces podcastot, amiben valamelyik építész mellett érveltek, és fejtsétek ki a véleményeteket!
Értékelési szempontok:
Nyelvhelyesség:5/
Szókincs:5/
Hangsúlyozás, központozás:5/
Eredetiség: 5/
Feladat végrehajtása határidőre: 3/

Megjegyzések